مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) راهی برای مدیریت تعامل مشتریان با تجارت شما است. در این نوشتار به چگونگی کاربرد نرم افزار CRM در عملکردهای مختلف تجاری می پردازیم.
پاسخگویی، کار تیمی و در نهایت انعقاد معاملات بیشتر برخی از مهمترین خصوصیات و توانایی های تیم فروش موفق است. حالا CRM چیست و چه کمکی می کند؟
دسترسی
با یک CRM موبایل، کارمندان می توانند سوابق را هنگام حضور در این زمینه به روز کنند.
مدیریت داده ها
اطلاعات کلیدی (مانند سرب و فرصت ها) را در یک مکان مرکزی که توسط همه اعضای تیم قابل دسترسی است ذخیره کنید.
صرفه جویی در وقت
به راحتی و به سرعت چشم اندازها ، مسیرها و فرصتها را شناسایی کنید ، همچنین قیف فروش و معاملات را رصد کنید
همکاری
اعضای تیم می توانند تقویم ها ، اسناد و اطلاعات تماس خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند ، بنابراین همه همیشه در همان صفحه هستند.
بینش
بسیاری از سیستم های CRM گزارش و تحلیل را برای تفسیر داده ها ارائه می دهند، که می تواند برای هدایت درآمد، بهبود تعامل مشتری یا مدیریت عملکرد تیم استفاده شود.
بازاریابی
مشتریان در مرکز فعالیتهای بازاریابی قرار دارند. یک سیستم CRM بر اساس داده هایی که در مورد آنها موجود است می تواند به ایجاد کمپین هایی بپردازد که برای مشتریان خاص هدفمند باشد.
سیستم های CRM را می توان برای تقسیم بندی استفاده کرد. این امر به شما امکان می دهد پروفایل مشتری متمرکز ایجاد کنید، خواه از تاریخ خرید آنها یا تعامل آنها با محتوای بازاریابی قبلی (مانند فعالیت رسانه های اجتماعی و نرخ باز ایمیل).
به نوبه خود، می توانید از این اطلاعات برای اجرای کمپین های شخصی استفاده کنید.این می تواند به رشد مشتری و درگیر شدن با بازاریابی شما کمک کند، همه اینها به طور بالقوه می تواند سود را نیز افزایش دهد.
CRM کمک های زیادی به کسب و کار شما می کند
برخی از ویژگی های اصلی عبارتند از:
- تاریخ تعامل
- ادغام فرم
- کارهای خودکار
- داده های کمپین
اینگونه متوجه می شوید که چگونه یک کمپین موفق ایجاد کنید و با مشتریانی که دارید و مشتریانی که می خواهید صحبت کنید.
خدمات مشتری
در هر مرحله از فرآیند فروش خود، باید تجربه مثبت مشتری را ارتقا دهید. این به معنی تعامل شخصی، شهودی و سریع است.
سیستم های CRM می توانند بلیط ها، شکایات و سایر سوالات مشتری را مدیریت کنند و همچنین اولویت ها را مشخص کنند. این بدان معناست که وقتی مشتری با شما ارتباط برقرار می کند، می توانید به بهترین وجه او را راهنمایی کرده و به نیاز هاش رسیدگی کنید. سیستم های CRM می توانند حدس و گمانها را براساس آنچه مشتریان شما می خواهند، حذف كنند. به عنوان مثال ، شما می توانید از CRM برای ذخیره و تجزیه و تحلیل داده های مشتری استفاده کنید تا بهترین زمان روز برای برقراری ارتباط را تعیین کنید.
کلیه خدمات قابل ارائه مشتری می تواند در یک مکان مدیریت شود. بنابراین مشتری با هر راه ارتباطی (تلفن، ایمیل و ...) که با شما تماس بگیرد، می توانید پشتیبانی سطح بالایی را ارائه دهید.
این امر به ویژه در هنگام مدیریت تجربیات منفی مفید است، به طوری که می توان به سرعت به شکایات و مشکلات رسیدگی کرد. در مقابل، می توانید درک کنید که چه چیزی باعث ایجاد یک تجربه مثبت می شود، و بر ارائه آن به مشتریان خود تمرکز کنید.
اکنون که می دانید نرم افزار CRM چیست، بهتر می توانید برای پیشرفت کسب و کار خود برنامه ریزی کنید.