بک لینک چیست؟
اول از همه، لازم است که "بک لینک چیست" را مشخص کنیم. نیازی به توضیح همه چیز با جزئیات نیست. نکته اصلی برای درک این است که برای چیست و چگونه کار می کند. بک لینک نوعی دستکاری کننده اینترنت است. این یک سایت خاص را با سایر وب سایت های خارجی که حاوی پیوندهایی به این سایت هستند پیوند می دهد. به عبارت دیگر، وقتی از سایت های خارجی بازدید می کنید، شما را به آن سایت خاص هدایت می کنند. از بک لینک ها برای اهداف سئو برای بهینه سازی یک وب سایت به روش مناسب استفاده می شود.
بک لینک ها لینک های خارجی به وب سایت شما هستند. آنها انتقال از یک سایت به سایت دیگر یا از یک صفحه به صفحه دیگر را نشان می دهند. آنها به فهرست بندی صحیح صفحات وب سایت شما کمک می کنند.
بک لینک های سئو بخش مهمی از فرآیند بهینه سازی موتور جستجو هستند. آنها به ربات های جستجو کمک می کنند تا سایت شما را بخزند و آن را به درستی در محتوای آن رتبه بندی کنند. هر بک لینک بخشی از یک پازل رتبه بندی است. به همین دلیل است که هر صاحب وب سایتی به دلیل بهبود فاکتورهای رتبه بندی سئوی وب سایت می خواهد تا حد امکان بک لینک دریافت کند. این یک نوع استناد یا لینک مورد استفاده در متن است.
الگوریتم پیج رنک گوگل منابع و تعداد بک لینک های صفحه وب را در نظر می گیرد، سپس اهمیت آن صفحه را تخمین می زند. به همین دلیل است که وقتی سعی می کنید برخی کالاها، اطلاعات یا خدمات را جستجو کنید، گوگل و سایر موتورهای جستجو لینک های وب سایت را به ترتیب مشخص (از با ارزش ترین تا کم اهمیت ترین) ارائه می دهند. بک لینک به وب سایت شما کمک می کند تا مخاطبان اصلی را جذب کند. چند اصطلاح وجود دارد که باید بدانید.
تمام مسائل فنی را بیابید
یک ممیزی وب سایت را راه اندازی کنید و تمام مسائل فنی که تلاش های لینک سازی شما را مختل می کند را شناسایی کنید
دامنه خود را وارد کنید
ممیزی را راه اندازی کنید
رتبه بندی سایت چکر در crozdeskرتبه بندی سایت چک در جمعیترتبه بندی سایت چک در capterra
1. ویژگی پیوند
طبق معمول، پیوندها دارای 2 نوع ویژگی هستند که برای سئو منطقی است.
ویژگی لینک Nofollow مانع از خزیدن ربات های موتورهای جستجو در یک لینک خاص می شود. در ابتدا، ویژگی nofollow در سطح متا تگ کار می کند، اما بعداً برای کنترل انعطاف پذیرتر ربات های جستجوگر، برای هر پیوند جداگانه در نظر گرفته می شود.
رباتهای جستجوی نقاط ویژگی پیوند Dofollow چه پیوندهایی هستند باید ایندکس شوند. آنها قصد دارند پیوند پیوند را از یک وب سایت به وب سایت دیگر یا از یک صفحه وب به صفحه دیگر منتقل کنند. برای اهداف سئو مهم است.
چگونه از بررسی کننده لینک dofollow استفاده کنیم؟
اگر باید به سرعت بررسی کنید که آیا یک URL خاص یا لیستی از URL ها لینک های nofollow یا dofollow را ارائه می دهد، از ابزار بررسی پیوند dofollow استفاده کنید. با کمک آن می توانید تلاش های لینک سازی خود را برای بهبود سئو اولویت بندی کنید. شما باید لیست URL هایی را که می خواهید بررسی کنید ارسال کنید و دکمه "شروع" را فشار دهید. این ابزار همچنین ویژگی خود را با ارائه جزئیات بیشتر هر سایت به شما گسترش می دهد:
پارامتر در صفحه - تعداد بک لینک های یافت شده به تعداد URL های ارسالی.
دنبال کنید – تعداد بک لینک های dofollow یافت شده به تعداد URL های ارسالی.
URL ها – لیست URL هایی که برای داشتن بک لینک به وب سایت شما تایید شده اند.
لینک وب سایت – آدرسی که بک لینک به آن اشاره می کند.
Anchor – متن لنگر بک لینک;
وضعیت - اگر بک لینک پیدا شود، وضعیت "موفقیت" است.
نوع پیوند – ویژگی HTML (dofollow یا nofollow) بک لینک.
Index – وضعیت نمایه سازی بک لینک؛
جستجوگر لینک dofollow nofollow
2. آب میوه را پیوند دهید
این ارزش پیوند به صفحه در حال تبلیغ است که بر روی یک منبع شخص ثالث نصب شده است. وزن لینک پارامتر مهمی است که باید در فرآیند بهینه سازی وب سایت مورد توجه قرار گیرد. موتورهای جستجو از آن برای اعطای وضعیت بالاتر به یک وب سایت (مرجع دامنه) استفاده می کنند.
در واقع، پارامترهای dofollow و nofollow برای نشان دادن رباتهای جستجوگر استفاده میشوند که آیا باید پیوند یا صفحه مشخص شده را ایندکس کنند، چه این پیوند را به عنوان یک بک لینک در نظر بگیرند. از نظر فنی به صورت زیر نشان داده می شود:
a href="https://sitechecker.pro/de/" rel="nofollow"
یا
a href="https://sitechecker.pro/" rel="dofollow"
تعداد بک لینک ها
متأسفانه بک لینک ها رایگان نیستند و ایجاد آنها زمان و تلاش زیادی را می طلبد. به همین دلیل است که اساساً مهم است که روش سودمند ساختن هر بک لینکی که خریداری کرده اید را بیاموزید.
بک لینک کیفیت در مقابل کمیت
می بینید که Sitechecker کمترین تعداد لینک را دارد، اما به دلیل محتوای وب سایت و کیفیت بک لینک ها، گوگل آن را برای کلمه کلیدی “بک لینک سئو” بالاتر از سایرین قرار می دهد.
در اینجا نکات و ترفندهای مفید و کاربردی وجود دارد که به شما امکان می دهد این کار را انجام دهید:
وب سایت خود را از نظر فنی بهینه کنید.
وب سایت شما نیاز به معماری قابل اعتماد دارد.
محتوای وب سایت شما باید ارزشمند باشد و مشتری را جذب کند.
بیایید در مورد هر مرحله با جزئیات بیشتر صحبت کنیم.
1. رفع تمام خطاهای فنی
شما باید تمام خطاهایی را که می تواند انتظارات کاربران را مختل کند، برطرف کنید. با آسیب رساندن به تجربه کاربر، رشد ارگانیک ترافیک خود را به خطر می اندازید زیرا گوگل مطمئناً آن را محدود خواهد کرد. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) زمانی بهتر عمل می کند که بهینه سازی فنی سایت شما مطابق با استانداردها باشد. هنگام بهینه سازی وب سایت خود، به دنبال مسائل فنی زیر باشید:
تغییر مسیر 302 (URL)؛
خطای 404;
دستورالعمل استفاده اشتباه (nofollow، noindex، و غیره)؛
سرعت بارگذاری سایت ؛
تغییر مسیر زنجیره ها؛
سازگاری با دستگاه تلفن همراه؛
اشتباهات تگ متعارف ;
محتوای تکراری که به عنوان توصیفی از داده های ذخیره شده نگهداری می شود.
میتوانید از PageSpeed Insights Google برای شماره 4، تست موبایل فرندلی Google برای مشکل شماره 7 و Sitechecker برای بقیه اشتباهات استفاده کنید.
2. بهبود معماری وب سایت
یک معماری قوی و قابل اعتماد سایت تقریباً اثربخشی پروفایل بک لینک شما را تضمین می کند. به همین دلیل به بک لینک های کمتری نیاز خواهید داشت. شما باید با تمام تغییرات وب سایت به روز شده و در صورت وقوع خطاها را اصلاح کنید. به این دلایل تغییرات وب سایت را کنترل کنید و هر لحظه از مشکلی در وب سایت مطلع شوید.
3. مطمئن شوید که محتوای شما ارزشمند است
اتصال سایت به سایت شبیه یک هرم یا یک پازل است. این سیستم بدون محتوای سایت مناسب غیر ممکن است. محتوای وب سایت با کیفیت پایین کمپین سئوی شما را خراب می کند. شما ممکن است هزاران بک لینک سئو و یک سایت با ساختار مناسب داشته باشید، اما بدون محتوای ارزشمند هیچ معنایی نخواهند داشت. بدون محتوای خوب - بدون موفقیت!
محتوای باکیفیت را در صفحات خود به خصوص صفحه اصلی خود ارائه دهید. این تنها مهم ترین کاری است که باید انجام داد. اگر صفحات شما حاوی اطلاعات مفیدی باشد، محتوای آنها بازدیدکنندگان زیادی را جذب می کند و مدیران وب سایت ها را برای لینک دادن به سایت شما ترغیب می کند. در ایجاد یک سایت مفید و غنی از اطلاعات، صفحاتی بنویسید که موضوع شما را به طور واضح و دقیق توصیف کند. به کلماتی که کاربران برای یافتن صفحات شما تایپ می کنند فکر کنید و آن کلمات را در سایت خود قرار دهید.
راهنمای کنسول جستجوی گوگل
اگر در کیفیت محتوای خود شک دارید، آن را با جستجوگر محتوای سئو تست کنید ، متن خود را به دلیل پیشنهادات بازنویسی کنید و برای فهرست مجدد در کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.
چه خطراتی را باید در نظر گرفت
فرآیند بک لینک خیلی آسان نیست و زمان زیادی را می طلبد. در واقع، دو روش برای دریافت بک لینک وجود دارد :
راهی پرخطر و سریع با شانس بالا برای دریافت جریمه گوگل.
روشی دقیق و کامل برای تبلیغ سایت شما.
کمتر از 2 سال پیش همه می توانستند با کمک PBN (شبکه وبلاگ خصوصی) یک وب سایت را در عرض یک ماه تبلیغ کنند. سپس گوگل "یک سندباکس" ایجاد کرد که صاحب سایت را مجبور کرد کمتر از 3 ماه منتظر بماند تا اثر بک لینک های PBN قابل مشاهده شود.
دو عامل منفی دیگر وجود دارد: ریسک و سرمایه گذاری مالی. متوجه خواهید شد که نه وقت تلف شده و نه پول شما ارزشش را نداشتند. به همین دلیل بهتر است به بک لینک های مناسب از سایت های واقعی تکیه کنید.
نحوه بررسی بک لینک ها
هیچ رازی وجود ندارد که دریافت بک لینک های با کیفیت بالا راه وب سایت شما برای رتبه بهتر در گوگل است. اما چگونه پیوند خوب را از لینک بد متمایز کنیم؟ انتخاب دقیق بک لینک ها برای همه کسانی که می خواهند سایت خود را بهینه کنند یک کار بسیار سخت و مهم است. ابزارهای مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بررسی کنید که آیا بک لینک های شما قابل اعتماد هستند و می توانند ارزش وب سایت شما را به ارمغان بیاورند.
اول از همه، پارامترهای بک لینک را بررسی کنید.
از PageRank شروع کنید. این یکی از با ارزش ترین عواملی است که تأثیر زیادی بر وب سایت شما می گذارد. منطق این است که اگر سایتهایی با اعتبار بالا به سایت شما لینک میدهند، سایت شما نیز قابل اعتماد است. این پارامتر را می توان با ابزار Ahrefs بررسی کرد . URL مورد نیاز را به Ahrefs اضافه کنید و رتبه URL آن را تأیید کنید.
بررسی بک لینک ها
ترافیک. توافق این است که شما به پیوندهایی از سایت هایی که هیچ کس در آن حضور ندارد نیازی ندارید.
لینک Dofollow / Nofollow. تگ rel=”nofollow” برای جلوگیری از شمارش تمامی لینک های سایت توسط ربات های گوگل ایجاد شده است. به عنوان یک قاعده، لینک های dofollow از nofollow ارزشمندتر هستند .
همه عوامل کلیدی این پیوندها را می توان به راحتی توسط ابزار جستجوگر بک لینک Ahrefs با استفاده از "تحلیل دسته ای" بررسی کرد. زمانی که باید تعداد زیادی از اهداکنندگان بالقوه را برای بک لینک بررسی کنید، بسیار مفید است. علاوه بر این، می توانید رتبه بندی دامنه (DR) را بررسی کنید. فقط URL های مورد نیاز را به ابزار تجزیه و تحلیل دسته ای Ahrefs اضافه کنید.
1. کاربر باید همیشه مرکز تجارت شما باشد
اگر مشتریان شما آن را دوست داشته باشند، گوگل محتوای شما را دوست خواهد داشت. محتوا باید مفید باشد و حاوی اطلاعات کمتری باشد که از قبل برای خواننده شناخته شده است. این است که انتظارات آنها را برآورده کند. وقتی کاربران به سایت شما رای می دهند، به این معنی است که گوگل آن را به عنوان یک سایت معتبر می پذیرد. به همین دلیل است که محتوا نویسی به اندازه سخنرانی یک نامزد ریاست جمهوری اهمیت دارد. هر چه بهتر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت.
2. کاربر شما باید به محتوای شما علاقه مند باشد
هنگامی که کاربر اینترنت شروع به جستجو برای چیزی می کند، سعی می کند مشکل خاصی را حل کند یا به چیزی برسد. هدف قبلی شما کمک به آنها برای یافتن راه حل خوب است. فقط به حجم جستجو وسواس نداشته باشید. به نیازهای کاربر فکر کنید. وقتی در مورد ارزش آنها صحبت می کنیم، بین پست ها و مقالات 40000 تا 1000 کلمه تفاوتی وجود ندارد. سعی کنید محتوای باکیفیت ایجاد کنید و به کلیشه های خاصی توجه نکنید.
3. محتوای شما باید منحصر به فرد، جذاب و ارزشمند باشد
سعی کنید مقالات برتر گوگل را فقط با استفاده از کلمات دیگر ننویسید. شما باید پیام خود را منحصر به فرد، جالب، چشمگیر و دارای ساختار مناسب بسازید.
4. کاری را انجام دهید که دیگران انجام نمی دهند
تنبل نباشید و روزانه محتوای خود را بهبود ببخشید. فقط مقالات کوتاه یا طولانی ننویسید. آنها را تغییر دهید اما کیفیت را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که برخی از کاربران علاقه زیادی به خواندن ندارند و برخی دیگر رمان های وبلاگ و توضیحات مفصل در مورد مشکلی را که سعی در حل آن دارند ترجیح می دهند. شما باید تولید کنید و نتیجه بگیرید.
5. مبتکر باشید
این آسان نیست اما هنوز هم ممکن است. به دنبال ایده هایی باشید که دیگران هنوز آنها را پیدا نکرده و برجسته نکرده اند. به اولین صفحات گوگل نگاه کنید و از Buzzsumo استفاده کنید تا ببینید چه اطلاعاتی ارزشمند هستند و چه داده هایی مانند زباله گرفته می شوند. سایت شما باید پر شور باشد.
6. خارق العاده باشید
محتوای موجود را کپی نکنید. محتوای فوق العاده را منتشر کنید و بک لینک های کسب شده خود را دریافت خواهید کرد.
7. در حوزه خود بهترین باشید
برای موفقیت، باید سایت های برتر گوگل را تجزیه و تحلیل کنید و مطالعه کنید:
چرا آنها انقدر شناخته شده هستند؛
چرا بازدیدکنندگان محتوای وب سایت را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.
چرا محتوا نظرات زیادی در وبلاگ دریافت می کند.
اگر قبلاً این کار را انجام دادهاید، به بهترین راه برای عملکرد بهتر از آنها فکر کنید و فقط کپی نکنید.
8. به صورت دوره ای بنویسید
سعی کنید به صورت دوره ای منتشر کنید. به لطف آن شما کاربران خود را حفظ خواهید کرد. به طور طبیعی، نوشتن شاهکارهای روزانه تقریبا غیر واقعی است، اما نباید کاربران خود را فراموش کنید و آنها را با اطلاعات جدید خوشحال نکنید، اگر نه روزانه، حداقل هر هفته. از یک تقویم تحریریه استفاده کنید و سعی کنید آن را تغییر ندهید. سپس به صورت خودکار پست های جدید تولید می کنید. نیازی به یادآوری مداوم نخواهد بود.
نکته دیگر این است که باید خود را وقف نوشتن کنید و محتوای خود را خوب کنید. برای زمانی که صرف می کنید متاسف نباشید. هدف شما این است که کاربران راضی و بک لینک دریافت کنید.
9. به دنبال روابط سودمند جدید باشید
روابط متقابل و ارتباطات را فراموش نکنید. قرار نیست وبلاگ شما منزوی باشد. هیچ چیز بهتر از ایجاد روابط با وبلاگ نویسان معروف نیست. این آسان نیست زیرا باید ثابت کنید که برای آنها مفید هستید. فقط در صورت محتوای کیفی قابل دسترسی است.
مهم است که برای خود نامی دست و پا کنید و همیشه با تکرار نظرات سنجیده و ارسال ایمیل بدون تعهد قابل مشاهده باشید. از وبلاگ نویسان بپرسید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید. این بهترین راه برای ایجاد نوردهی است.
10. محتوای خود را تبلیغ کنید
فقط محتوای قابل مشاهده بک لینک دریافت می کند. راه های زیادی برای قابل مشاهده کردن محتوای شما وجود دارد. بعضی از آنها ... هستند:
برای نوشتن محتوای عالی؛
سایت هایی را بیابید که قبلاً به همان موضوع-مقالات پیوند داده اند.
آدرس به آنها .
باز هم، در مورد محتوای با کیفیتی که می توانید ارائه دهید فراموش نکنید زیرا باید بسیار بهتر از محتوایی باشد که آنها به آنها پیوند داده اند.
صفحات برتر گوگل یا Buzzsumo را در نظر بگیرید.
11. یک لیست ایمیل ایجاد کنید
هر کسب و کاری باید یک لیست ایمیل داشته باشد و هنگام انتشار چیزی از آن استفاده کند. افرادی که در لیست هستند کاری که شما انجام می دهید را دوست دارند و ممکن است وبلاگ خود را داشته باشند. محتوای خود را به لیست ارتقا دهید.